ipt

Bildspråksdikter.

Jag är...
Jag är ett mörker i ditt hjärta
Tom och ödslig som avgrunden i en grotta

Jag är ensamheten personifierad
Det onda som värker i ditt inre

Jag är såret som aldrig läker
Ärret som alltid påminner om det förflutna

Jag är oändlig och odödlig
Som tiden själv, från början till slut



Du är...
Ditt hjärta är kallt som hårdaste is
Ditt sinne svart som havets djup
Ditt leende lika falskt som rävens löften
Ditt hat lika mörkt som Hades rike.

Din sorg är lika tun som nattgammal is
Din falskhet lika giftig som arsenik
Din tröst lika hjälpsam som ett hugg i ryggen
Dina löften lika tomma som din själ.

Du kommer alltid vara ensam som vargen
Du kommer alltid vara tom som urgröpt skal
Du kommer alltid vara skydd som elden
Du kommer alltid vara osynlig som luft.

Du kommer alltid förbli oälskad.


De är...
Han är ljuset i tunneln
Hon är skuggan som följer
De finns vart du än går.

Han skänker värme i kylan
Hon släcker lågan i ditt inre
De strider om ditt själsliv.

Han stöttar dig i dina åtaganden
Hon hånar dina misslyckade försök
De styr dina handlingar för sina egna ändamål.

Han kämpar för ditt välmående
Hon slåss för din undergång
De är ditt samvetes armé.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0