ipt

Uppgift: Fauvism.

Denna uppgift har handlat om rörelsen fauvism som uppstod i början av 1900-talet. Detta är nog den minst attraktiva stil jag stött på hitintills. Det tog verkligen emot i mig att göra följande målningar. Men dom är gjorda iaf.
Jag använde för en gångs skull akvarell-färger istället för olja, och akryl-block istället för duk. Mycket nytt denna gång. Jag gillar inte den första övht, men blomman längre ner blev inte alltför hemsk enligt mig.

Denna gång visar jag heller inga steg jag tagit i skapande-processen eftersom allt gjordes i ett svep. När det kommer till olja måste jag vänta 1-2 dygn innan jag kan måla på duken igen, då är det lättare att dokumentera. Men med akvarell kunde jag måla hela bilden på en och samma sittning, så jag tänkte inte direkt på att lägga ifrån mig penseln och ta upp kameran under skapandets gång.

 

 

 

 

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0