ipt

Uppgift: Expressionism - Tavla 01.

Just nu jobbar vi med expressionismen, en konststil som dök upp under början av 1900-talet. Förutom uppsatsen i förra inlägget fick vi även i uppgift att måla tavlor i den nämnda stilen. Vi skulle välja en expressionist som inspirationskälla och jag valde då Franz Marc som jag nämner i texten nedan. Inte så mycket motivet utan sättet jag målat på. Skarpa färger och hårda drag. Jag har tydliga penseldrag då jag anser att det hör hemma om jag har herr Marc i tankarna.
Jag valde ett gammalt motiv från en tatuering jag ritat som jag modifierade om lite.

 

Steg 1 - Skiss

Underlag: Akryl-block: 300 g/m2 (140 lbs), 24x32 cm, (9 s/8" x 12 1/2")
Penslar: -
Ritmatrial: Stiftpenna, 0.5 mm
Musik: Alter Bridge, Kerli, Tiger Army, Zombie Ghost Train


Steg 2 - Grund och skuggning

Underlag: Akryl-block: 300 g/m2 (140 lbs), 24x32 cm, (9 s/8" x 12 1/2")
Penslar: Round, strl 4, Flat, strl 10
Ritmatrial: Akvarellfärg: ljusblå, svart
Musik: Alter Bridge, Kerli, Tiger Army, Zombie Ghost Train


Steg 3 - Slutresultat

Underlag: Akryl-block: 300 g/m2 (140 lbs), 24x32 cm, (9 s/8" x 12 1/2")
Penslar: Round, strl 4, Flat, strl 10
Ritmatrial: Akvarellfärg: ljusblå, ljusgrön, gul, vit, röd, mörkblå och svart
Musik: Alter Bridge, Kerli, Tiger Army, Zombie Ghost Train



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0