ipt

Välkommen till min nya blogg!

Iida Tuomi var mitt namn, jag är 20, snart 21, år gammal och befinner mig nere i härliga Skåneland. Jag ska snart påbörja kursen E-konstskolan Prisma på MKFC i Stockholm, det är en kurs på distans vilket passar mig finfint i smaken!
Jag har ritat så länge jag bara kan minnas. Redan i tidig ålder lärde både min mor och min far mig hur man ritar korrekt. Båda mina föräldrar har hållit på med konst så det var inte helt oväntat att jag drogs in i det med. Redan som 7-åring höll jag på med stilleben och ända sedan dess har jag velat jobba inom området.

Men allt blir inte alltid som man först tänkt sig. När gymnasievalet kom valde jag istället för estet - bild, medieprogrammet i grannstaden Helsingborg. Där fanns, enligt alla andra, större jobb-möjligheter. Jag gick grafisk design under mitt andra år, men slutförde aldrig gymnasieutbildningen av personliga skäl. Nu däremot bryr jag mig inte längre om jobb-möjligheter, jag vill studera konst oavsett vilket.

Drömmen är att i framtiden kunna starta ett eget företag inom formgivning och fotografi. Hela idéen är redan uttänkt ända som saknas är tid, träning och ett namn. Utöver konsten har jag pysslat med fotografi, både att stå bakom och framför kameran. Dock föredrar jag att stå bakom.

Till höger finner ni en länklista till andra av mina sidor, samt min skolas blogg för den som vill se lite närmre på den kurs jag tar. I just den här bloggen är det tänkt att jag ska ladda upp det jag skapar under kursens gång. Jag tar gärna emot konstruktiv kritik då det enligt min mening är en viktig del av ens egen utveckling.

Jag hoppas ni gillar vad ni ser!
Over and out!

Några diverse verk skapade av mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0