ipt

Filmrecension: The Time Traveler's Wife.

The Time Traveler's Wife

Vad gör du när din man plötsligt kan försvinna i tiden? Detta är en historia om en livslång kärlek som inte ens tiden kan förstöra.

Första gången Clare (Rachel McAdams) träffade Henry (Eric Bana) var hon 6 år gammal, och han 30 år äldre. Från och till under hennes uppväxt dyker han upp på en äng bakom hennes hem. Henry har en den underliga förmågan att förflytta sig genom tiden. En frihet många kan tänkas drömma om. Men allt är inte lika kul som det verkar. När du plötsligt försvinner från en tid till en annan utan att vilja det och inte kan hitta tillbaks - då blir det plötsligt mer ett problem än ett nöje.
När Clare fyller 22 finner hon äntligen sin kära igen, efter flera år utan någon visit. Men Henry har ingen aning om vem Clare är.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här filmen egentligen. Den var varken bra eller dålig. För en gångs skull gillade jag skådespelarna (brukar annars ha svårt för både Bana och McAdams) men i den här gjorde dom bra ifrån sig båda två. Det var även en spännande idé och själva inspelningen var välgjort. Men där fanns ingen fart i filmen, det flöt på med halv tank. Jag ville ha starkare känslor, mer action i händelserna. När något spännande och skrämmande hände så fanns där ingen energi. Som att hoppa på en studsmatta med raka, stela ben och ett uttråkat ansiktsuttryck - det funkar inte. Man ska le, hoppa högt, böja på benen och verkligen studsa fylld med energi.

Det är ingen dålig film - den var bara inte så bra som jag trodde den skulle vara. Men den lär vara perfekt att somna till i alla fall!