ipt

Filmrecension: The Fourth Kind.

The Fourth Kind
http://www.imdb.com/title/tt1220198

'The first kind is when you see a UFO.
The second kind is when you see evidence of it.
The third kind is when you make contact.
The fourth kind is when they abduct you.'

Detta är en film som handlar om människor som varit i kontakt med aliens. Huruvida du tror på historien eller ej är upp till dig att avgöra.
Man får följa Dr. Abigail Tyler och hennes patienter i deras försök att hitta förklaringen på dels flertalet olösta fall av försvinnanden och dels en återkommande dröm hos mer än en person.

http://www.youtube.com/watch?v=vVRHOhLP-aA


Det påstås att filmen är baserad på en riktig studie och under hela filmens gång får man se "riktiga" klipp från studien. Jag, precis som så många andra, tror inte att något av det är sant. Det finns många bevis som stödjer vår misstro.
Men rent filmmässigt var detta en av dom bästa filmerna jag sett på länge inom skräck/thriller-kategorin. Den lämnar en lätt obehaglig känsla efter sig och en del av scenerna är riktigt ruggiga och jag tvivlade på min åsikt huruvida det var sant eller ej vid mer än ett tillfälle. Inte för att jag tror att det var aliens utan för att klippen såg så otroligt verkliga ut.

Jag ger ett stort poäng för filmskaparens manus, hur dom byggt upp filmen och framför allt skådespelarna. Dom var så otroligt trovärdiga och det är väldigt sällan man ser skådespelare som kan få något som detta att verka så otroligt verkligt. Jag trodde inte man kunde skådespela den typen av känslor som dom frambringar i den här filmen. Jag blev verkligen chockerad!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0