ipt

Filmrecension: Love Happens.

Love Happens
http://www.imdb.com/title/tt0899106/

En hemsk bilolycka berövar Burke Ryan (Aaron Eckhart) hans fru och kvar finns bara ett skal av sorg. Det är då han bestämmer sig för att skriva om det i en bok, och oväntat nog fångades intresset för boken och den publicerades. Åren går och Burke åtar sig uppgiften att hjälpa andra hantera svåra förluster på samma vis han själv gjorde det.
Under en seminarie i Seattle stöter han på Eloise (Jennifer Aniston), en spännande florist som han direkt faller för.
Men något stämmer inte, något döljer sig bakom hans yttre.

http://www.youtube.com/watch?v=JB4NxGvd4kI


Det är en fin film, absolut. Men den imponerade inte på mig. Den var tråkigt förutsägbar och storyn i sig var inte alltför välskapad. Skådespelarna gjorde bra ifrån sig, speciellt Aaron Eckhart. Aldrig har jag sett honom så känslosam förr, aldrig har han varit så trovärdig.

Men det är ingen film jag skulle få för mig att köpa. När jag blir mer intresserad av mitt parti av Spindelharpan än filmen - då är det illa...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0