ipt

Filmrecension: Legion.


Legion
http://www.imdb.com/title/tt1038686/

Sist Gud tappade tilltron till mänskligheten skickade han en flod. Den här gången skickar han änglar. Detta är en utrotning.
När alla andra änglar förbereder sig för sina roller i apokalypsen går Michael emot Guds order. Hans kärlek och tro på den mänskliga skapelsen brinner lika starkt som förr och han tar på sig uppgiften att åter visa sin Herre vad som är rätt.

http://www.youtube.com/watch?v=u8lGCjd9W8U


Ack och ve, ack och ve... Jag blev verkligen innerligt besviken. Inte bara att dom misslyckades med att få storyn att fungera, skådespelarna gjorde ett oväntat dåligt jobb. Jag brukar gilla Dennis Quaid väldigt mycket, men inte i den här filmen. Han var inte trovärdig för fem öre och jag vet inte huruvida det är på grund av dom urusla replikerna eller om han bara misslyckades med att spotta ur sig dom - men det lät verkligen förjävligt. Paul Bettany (ängeln Michael) var nog den ända som gjorde sin roll någorlunda bra. I en scen pratar han med Lucas Black (Quaid's son Jeep) om hans kärlek och tro på den mänskliga rasen och de känslor hon frammanar i sitt ansikte är ganska trovärdiga.

Men lite plus fanns där faktiskt. Deras idé föll mig helt i smaken, dom lyckades bara inte få det rätt. Musiken var också finfin och dom lyckades perfekt med själva filmandet. Där var mycket action och fight-scenerna var underbart skapade. Så det var inte bara dåligt i filmen.

Jag är besviken dock, för den här filmen skulle verkligen kunnat vara guld värd om dom bara hade gjort det rätt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0