ipt

Filmrecension: Farsan.

Farsan
http://www.imdb.com/title/tt1570966/

Utanför Jörgens Cykel sitter tre vänner. Jörgen är rädd för att bli lämnad, Juan oroar sig över hur labradoren mår, men Farsan, han är förträfflig. Han är snygg, lagar den godaste maten och vet vad en kvinna behöver. Snart ska han bli farfar också, till en perfekt liten pojke. Det är helt säkert. Men när han ger sig ut på jakt efter en härlig farmor är det inte mycket som går enligt planerna.

http://www.youtube.com/watch?v=ZPV3fE9XWb8


Detta var minsann en glad överaskning! Fares tidigare filmer, åtminstone dom jag sett, har varit helt okej. Men jag skulle aldrig kalla dom bra. Kan bero på att svenska filmer sällan faller mig i smaken, speciellt inte komedier, men den här gången lyckades det.
Skådespelarna gjorde bra ifrån sig, inspelningen var mer än godkänd, likaså musiken och storyn föll mig i smaken.

Ända negativa jag har att säga om filmen är slutet. Det känns verkligen som om du skyndade på det så mycket dom bara kunde. Vilket jag tycker är synd för den hade varit en självklar femma om dom inte misslyckats på den punkten. Det funkar sällan att få ner en timmes innehåll på fem minuter (bara ett exempel).

Fortfarande en bra film i alla fall och den är helt klart värd att köpa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0