ipt

Filmrecension: A Walk To Remember.


A Walk To Remember
http://www.imdb.com/title/tt0281358/

Landon Carter (Shane West) är den populära men ack så bråkiga eleven i skolan. En dag tar han och hans vänner ett steg för långt och får en annan elev att hamna på sjukhuset. I hopp om att rädda den unge mannen från den framtid som väntade honom tvingas han att delta i skolans dramagrupp och att hjälpa andra elever med skoluppgifter. Där träffar han den alltid lika oskyldiga och trevliga Jamie Sullivan (Mandy Moore) som försöker hjälpa honom att komma rätt i livet. Efterhand som tiden går upptäcker Landon att hans bild av Jamie är allt annat än rätt och en vänskap bildas mellan dom två.
Men det är allt annat än lätt när gamla vänner, föräldrar och till synes Gud själv försöker stoppa den relation som sakta men säkert byggs upp.

http://www.youtube.com/watch?v=yPRIr4llFBM


Jag var verkligen inte beredd på den reaktion jag hade på den här filmen. Jag brukar ha ganska svårt för den typiska chick flicken. Oftast på grund av att dom alltid är lika förutsägbara, vilket denna också var förståss. Men dom lyckades få det att fungera likväl. Storyn var gripande trots sitt simpla upplägg och jag blev rörd av karaktärerna.
Det är inte många filmer som kan få mig att gråta, men denna lyckades.

Jag kan helt klart se varför denna oftast ligger på toppen av listorna över romantiska draman!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0