ipt

Uppgift: Ateljé.

Har fått i uppgift att skapa en bra arbetsmiljö för konsten men har inte införskaffat allt jag behövde till kursen så den blev lite försenad, tyvärr. Ett större tyvärr är det dåliga utrymmet. Jag delar rum med min ena bror i väntan på att få en egen lägenhet. Så det kommer bli att bära ut stativet i köket varje gpng jag ska måla med oljefärger. Annars kommer alla ångor förstöra både min och min brors hjärnor!

Men tycker det blev ett bra upplägg. Syns inte på bilden, men har en bekväm fåtölj att sitta i undertiden jag ritar, till vänster har jag utsikt över en park och bakom står datorn igång så jag kan ha skön musik igång. Har även gott om ljus på plats och allt jag kan tänkas behöva inom räckhåll (eller åtminstone två steg bort).



Jag har planer på att skapa ett eget underlägg till bordet med hjälp av någon genomskinlig skiva och en hel drös med bilder som ger bordet en finare yta. Tänkte lite anatomi-bilder och dylikt som jag kommer ha nytta av i mitt skapande. Bakom mig har jag dessutom möjligheten att se andra bilder jag ritat för de gånger jag behöver lite hjälp på traven:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0