ipt

Filmrecension: Dead Like Me - Life After Death.

Dead Like Me - Life After Death
http://www.imdb.com/title/tt1079444/

Rube är borta och dom resterande fyra i gruppen av liemän träffar deras nya chef, Cameron Kane, en sliskig affärsman med något gömt i skjortärmen. Han tycks inte bry sig om själarna dom ska hämta och han drar fram det sämsta ur dom alla.
George sitter fast med ett problem vid sidan om detta - hon kan inte ta själen hon ska, och det blir inte lättare när hon får veta att hennes lillasyster Reggie är i en relation med pojken.

http://www.youtube.com/watch?v=uypYOAJZblA

Gäsp. Det är egentligen det ända jag kan få fram om den här filmen. Den var långtråkig och dåligt genomförd. Det kändes som ett extra långt, och extra tråkigt, avsnitt från serien snarare än en film. Dom gjorde snygga räddningar på dom flesta som inte ville medverka i filmen, men vars karaktärer fortfarande togs upp. Förutom med Daisy. Istället för att ta bort karaktären och ge en dålig ursäkt valde dom att ersätta Laura Harris med en urusel skådespelerska som totalt misslyckades med rollen. Inte nog med det förstörde dom karaktären. Om det är en sak man snabbt fick lära sig om Daisy så var det att hon var en duktig skådespelerska. I filmen är hon en extrem amatör. Cameron må dra fram hennes sämsta sidor, men det betyder inte att man förlorar sin talang inom ett ämne.

Lite plus har filmen dock. Vissa scener fick mig att skratta och jag gillade slutet. Där lyckades dom bra. Men i grund och botten önskade jag att jag inte sett filmen. Jag levde hellre med det dåliga slutet på den oavslutade serien, än att få detta dåliga slut.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0